Artículos

/Artículos

The Role of Co-worker and Supervisor Support in the Relationship Between Job Autonomy and Work Engagement Among Portuguese Nurses: A Multilevel Study

Vera, M., Martínez I M., Lorente L. & Chambel M. J. (2016). The Role of Co-worker and Supervisor Support in the Relationship Between Job Autonomy and Work Engagement Among Portuguese Nurses: A Multilevel Study. Social Indicators Research, 126(3), 1143-1156. DOI: 10.1007/s11205-015-0931-8  

By | marzo 10th, 2016|Comentarios desactivados en The Role of Co-worker and Supervisor Support in the Relationship Between Job Autonomy and Work Engagement Among Portuguese Nurses: A Multilevel Study

Psychological contract profiles among permanent and temporary agency workers

Chambel, M. J., Lorente, L., Carvalho, V., & Martínez, I. M. Chambel, M. J., Lorente, L., Carvalho, V., & Martínez, I. M. (2016). Psychological contract profiles among permanent and temporary agency workers. Journal of Managerial Psychology, 31(1), 79-94. DOI 10.1108/JMP-02-2014-0070  

By | marzo 10th, 2016|Comentarios desactivados en Psychological contract profiles among permanent and temporary agency workers

Hacia una prevención positiva de los riesgos psicosociales

Salanova, M. y Soler, C. Salanova, M. y Soler, C. (2015). Hacia una prevención positiva de los riesgos psicosociales. Revista Monográfica de PRL, 24-30.  

By | enero 21st, 2016|Comentarios desactivados en Hacia una prevención positiva de los riesgos psicosociales

Experiencia docente para incentivar el emprendimiento en estudiantes del grado de Psicología

Martínez, I.M., Meneghel, I., y Peñalver, J. Martínez, I.M., Meneghel, I., y Peñalver, J. (2015) Experiencia docente para incentivar el emprendimiento en estudiantes del grado de Psicología. V Jornada Nacional sobre Estudios Universitarios y I Taller de Innovación Educativa, Castellón de la plana 12-13 de Noviembre de 2015. ISBN: 978-84-16356-37-9 DOI: http://dx.doi.org/10.6035/V.JornEstUni.2015  

By | julio 16th, 2015|Comentarios desactivados en Experiencia docente para incentivar el emprendimiento en estudiantes del grado de Psicología

Compartiendo afectos positivos en el trabajo: el rol de la similitud en los equipos

Gil, E. A., Llorens, S., y Torrente, P. Gil, E. A., Llorens, S., y Torrente, P. (2015). Compartiendo afectos positivos en el trabajo: el rol de la similitud en los equipos. Pensamiento Psicológico, 13, 93-103.  

By | julio 16th, 2015|Comentarios desactivados en Compartiendo afectos positivos en el trabajo: el rol de la similitud en los equipos

Fostering engaged employees: the role of leadership and self-efficacy

Tripiana, J., & Llorens, S. Tripiana, J., & Llorens, S. (2015). Fostering engaged employees: the role of leadership and self-efficacy. Anales de Psicología, 31 (2), 636-644. .  

By | junio 24th, 2015|Comentarios desactivados en Fostering engaged employees: the role of leadership and self-efficacy

Safety attitudes and their relationship to safety training and generalized self-efficacy

Grau, R., Martínez, I, Agut, S., & Salanova, M. Grau, R., Martínez, I, Agut, S., & Salanova, M. (2002). Safety attitudes and their relationship to safety training and generalized self-efficacy. International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, 8, 23-35.  

By | mayo 28th, 2015|Comentarios desactivados en Safety attitudes and their relationship to safety training and generalized self-efficacy

Efectos del desajuste obstáculos-facilitadores organizacionales en el estrés docente: un estudio longitudinal [Effects of organizational obstacles-facilitators mismatch in the teaching stress: a longitudinal study]

Martínez, I.M., Grau, R. Llorens, S., Cifre, E. & García-Renedo, M. Martínez, I.M., Grau, R. Llorens, S., Cifre, E. & García-Renedo, M. (2005). Efectos del desajuste obstáculos-facilitadores organizacionales en el estrés docente: un estudio longitudinal [Effects of organizational obstacles-facilitators mismatch in the teaching stress: a longitudinal study]. Revista de Orientación Vocacional, 19(35), 59-78.  

By | mayo 28th, 2015|Comentarios desactivados en Efectos del desajuste obstáculos-facilitadores organizacionales en el estrés docente: un estudio longitudinal [Effects of organizational obstacles-facilitators mismatch in the teaching stress: a longitudinal study]

Burnout en estudiantes universitarios de España y Portugal y su relación con variables académicas [Burnout among college students in Spain and Portugal and its relationship with academic variables]

Martínez, I.M. & Marques-Pinto, A. Martínez, I.M. & Marques-Pinto, A. (2005). Burnout en estudiantes universitarios de España y Portugal y su relación con variables académicas [Burnout among college students in Spain and Portugal and its relationship with academic variables]. Aletheia. Revista de Psicologia da Ulbra, 21, 21-30.  

By | mayo 28th, 2015|Comentarios desactivados en Burnout en estudiantes universitarios de España y Portugal y su relación con variables académicas [Burnout among college students in Spain and Portugal and its relationship with academic variables]

La resiliencia en el desarrollo de la organización saludable

Meneghel, I. Meneghel, I. (2009). La resiliencia en el desarrollo de la organización saludable. Fòrum de Recerca, 15, 505-517. ISSN: 1139-5486.  

By | mayo 28th, 2015|Comentarios desactivados en La resiliencia en el desarrollo de la organización saludable